Telefon: 0850 303 99 25

Mail:info@turkbox.com.tr

Sıkça Sorulan Sorular

TURKBOX ile Sıkça Sorulan Sorular

Kimler Uluslararası gönderi yapabilir? Şirketim olmadan, bireysel gönderi yapabilir miyim?

Uluslararası gönderilerinizi şahıs olarak bireysel hesabınız dan ya da bir firmanız varsa şirketiniz için oluşturduğunuz kurumsal hesaplardan yapabilirsiniz. 

Uluslararası kargo gönderimini sizin aracılığınızla nasıl gerçekleştirebilirim? Aranılan bir şart var mıdır?

Türkbox hizmetlerinden yararlanmak  için herhangi bir şart aranmamaktadır. Sitemize üye olarak gönderinizi dünyanın 226 ülkesine kolayca kargo gönderebilirsiniz.

İstediğimiz herşeyi yurtdışına gönderebilir miyiz ?

Hayır. Mevzuatta belirtilen taşınması yasak olan ürünlerin (bknz) yurt dışına gönderimi mümkün değildir.

Ödeme sayfasında ki kurlar güncel midir ?

Euro olarak sepetinize eklediğiniz gönderiniz ödeme sayfasında günlük olarak güncellenen parite üzerinden TL olarak tahsil edilmektedir.

Ödemeleri hangi para birimi üzerinden yapmalıyım?

Yurt dışı kargo ücretlerimiz anasayfa üzerinden Euro olarak hesaplanmaktadır. Ödeme sayfasında ise mevzuatlardan ötürü gönderinin TL cinsinden karşılığı ile ödeme alınmaktadır.

Paketimin ağırlık hesabını nasıl yapmalıyım?

Yurt dışı gönderileriniz kg ve hacimsel ağırlık olarak 2 farklı şekilde ele alınmaktadır. Gönderilerinizin KG cinsinden ağırlığı için baskül, terazi gibi ölçüm araçlarından yararlanabilirsiniz. Hacimsel ağırlık için kullanılan formül ise (Uzunluk* Genişlik* Yükseklik)/5000 formülünü kullanabilirsiniz. 

Hacimsel ağırlık hesabi örneği:    

Uzunluk :40 cm Genişlik: 20 cm, Yüksekik: 10 cm ise  hacimsel ağırlığımız: (40*30*10)/5000 = 1.6 kg

Gönderimizi hazırladıktan sonra size nasıl ulaştıracağız?

Ödemeyi yapıp gönderinizi hazırladıktan sonra size en yakin Yurtiçi şubesine giderek paketinizi ücretsiz (karşı ödemeli) olarak bize göndermelisiniz.

Gönderici kısmına:

  •  Adınız - Soyadınız
  • Adresiniz ve Telefon numaranızı yazmanız yeterlidir.

Alıcı kısmına:

  • 680649583 Türkbox Cevizli şubesi yazmanız yeterlidir.
  • Gönderinizi yaparken lütfen herhangi bir ücret ödemeyiniz, alici ödemeli olarak belirtiniz       

Gönderimizin ölçülerini veya ağırlığını yanlış hesapladığımız durumda nasıl bir yol izlemeliyiz?

Gönderileriniz bize ulaştığında ağırlıkları Türkbox ekibi tarafından tekrardan kontrol edilmektedir. Gönderi ağırlığı belirtilen ağırlıktan farklı olması durumunda müşteri temsilcimiz sizinle iletişime geçecektir. 

Turkbox şeffaflık ilkesi gereği gönderilerinizin baskül üzerinde ki ağırlıklarını fotoğraflayıp, müşteri panelinden gönderinizin ağırlık görüntüsünü görmenize imkan tanımaktadır.

Gönderilerimizin içeriği kontrol ediliyor mu ?

Evet, mevzuat gereği paketlerinizin içeriği kontrol edilmektedir.

Gönderilerimizin paketi değiştiriliyor mu ?

Uluslararası gönderilerinizde; ürünlerinizin paketlemesi standartlara uygun olmak zorundadır. Yırtık, patlamış ve değiştirilmesi zorunlu olan gönderiler ekibimiz tarafımızdan ücretsiz olarak tekrar paketlenmektedir. 

Oluşabilecek Gümrük masraflarını kim ödeyecek, ödenmemesi durumunda ne olacak?

Yurt dışına gönderdiğiniz her paket alıcı ülkenin gümrüğüne girer. Gümrük masrafı çıkıp çıkmayacağı o ülkenin gümrük kuralları ile alakalıdır. Ve bu çoğunlukla da gümrük memurunun insiyatifindedir. Örneğin Amerika'da 2018 yılı için belirlenen gümrük masrafsız proforma fatura toplam değeri 800 usd iken Almanya'da 20 Euro'ya düşebilmekte hatta 5 Euro proforma değeri belirttiğiniz ürün gümrük memuru tarafından inandırıcı bulunmayıp yine gümrük vergisi çıkabilmektedir. Gümrük vergisi çıkan ürünün masrafları alıcı tarafından karşılanmalıdır. Gönderici tarafından karşılanmak istendiğinde masraflar artabilmektedir.Gümrük vergisi alıcı tarafından ödenmediği taktirde ürünler İmhaya gitmektedir. İade talep edilmesi durumunda en minimum değer için 175 usd + Geri iade gönderi ücreti + alıcı ülkede oluşmuş gümrük masrafları gönderici tarafından ödenmelidir.